Klantervaring
Klantervaring in een zorgorganisatie:
hoe bestuursadvies, projectcoördinatie en data-analyse samenkomen
November 2025 begon ik aan een nieuw onderzoek binnen een zorgorganisatie. De opdrachtgever is HR. De ‘klanten’ in dit traject zijn de strategisch en tactisch managers.
De opdrachtgever wil inzicht in de bereikbaarheid, deskundigheid en toegevoegde waarde van HR. De klanten van HR hebben behoefte aan duidelijkheid, snelheid en bruikbare inzichten.
Werkwijze
Mijn werkwijze is concreet en praktisch: bestuursadvies, projectcoördinatie én data-analyse. Geen losse onderdelen, maar één geïntegreerde aanpak, opgebouwd in fases. Ik zie de vraag achter de vraag en lever ik resultaten die werken in de praktijk.
Gefaseerde aanpak
Het traject kent vier fases. Eerst scherpen we de onderzoeksvraag aan; en wordt het doel, de doelgroep en de scope bepaald en vastgesteld. Op basis daarvan wordt een enquête opgesteld en uitgezet. In fase drie duiden we patronen en verbanden. Tot slot vertalen we inzichten naar concrete aanbevelingen en data die de HR-strategie voedt.
Wat ik belangrijk vind: het proces voorafgaand aan de analyse bepaalt de waarde van de data. Daarom besteed ik aandacht aan bestuurlijke afstemming en heldere coördinatie. Er wordt alleen vragen gesteld als de antwoorden bijdragen en gebruikt kunnen worden. We overvragen de managers niet en er ontstaan inzichten die direct inzetbaar zijn in beleid en uitvoering: een win-win voor opdrachtgever en klant.
Deze opdracht combineert advies, organisatie en data.
Dat is precies waar ik energie van krijg: strategische vraagstukken vertalen naar overzichtelijke stappen en concrete verbeteringen. Mijn focus is altijd op duurzame impact voor de organisatie.
Wil je weten hoe dit er concreet uit kan zien voor jouw HR-dienstverlening? Ik denk graag met je mee. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Wil je samenwerken of op de hoogte blijven van nieuwe blogs? Volg me op LinkedIn of neem eens een kijkje bij mijn expertisegebieden.